Walory zdrowotne kaszy jaglanej są w naszym kraju coraz bardziej doceniane, w przeciwieństwie do jej charakterystycznego, mało słodkiego smaku. Na szczęście wystarczy kilka ciekawych dodatków, soków lub syropów do polewy, by zamienić nudne, ale zdrowie danie w coś naprawdę pysznego! Jak to zrobić?

Pomysły – kasza jaglana na słodko

Dosłodzenie zdrowej kaszy jaglanej nie powinno się opierać na zwiększeniu dodawanego do niej cukru! Ta pierwsza rzecz może rozczarować, ale pamiętajmy o tym, że cukier sam w sobie zdrowy nie jest, za to smak można zmienić poprzez naturalnie słodkie owoce i inne dodatki. To pozwoli na przygotowanie pysznej „owsianki” (a dokładniej jaglanki), placuszków czy kaszy zapiekanej – na słodko, ale i na zdrowo.

Czego warto spróbować?

  • Jabłka: w wersji startej lub w plasterkach. Okraszone nutką cynamonu i miodu – będą naprawdę świetne w smaku!
  • Gruszki – zblendowane, najlepiej z soczystych owoców
  • Morele – również w wersji niemal rozpadniętej, pokrojone albo zblendowane. Dodadzą potrawom z kaszy jaglanej egzotycznej słodyczy
  • Śliwki – nie tylko dosłodzą, ale i uatrakcyjnią kolor np. placków
  • Banany – idealny smak i super gładka konsystencja po zmieszaniu z ugotowaną kaszą
  • Borówki – przepyszne!
  • Dżem – coś dla leniwych, dodanie do jaglanej dowolnego dżemu nie wymaga wiele pracy, a efekt jest spektakularny
  • Miód – podwójnie zdrowo!
  • Daktyle –  warto dobrać je np. w wersji zanurzonej w syropie.

Jak widać, kasza jaglana na słodko ma moc wariacji, które spokojnie wystarczą na urozmaicone menu przez wiele dni!

Dodaj komentarz